fredag 29 oktober 2010

Veckan som gått

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnVar god skölj!
Måndag Vilodag (för hästarna) Lektion för Madde o Klivija

Tisdag Ikaroz på banan, 4 andra ekipage inne samtidigt så blev väl ridning med betoning på miljöträning, tog några skutt över en bom upplagd på sockerbitar, kul:)

Onsdag Hade lektioner efter jobbet, en ny elev tillkommit, trevlig häst som ska bli spännande att följa.

Torsdag Veterinären (moster) här, rensar Ikaroz mun, jag sköter grovjobbet, moster instruerar och kontrollerar efteråt, gick fint! (men var mkt inpackningar....)

Clara igång igen efter lite extra vila. Red på banan, känns toppen, är mjuk följsam riktigt trevlig att rida:)))

Fredag Red ut en timma, en hel del galopp för kondisen.

I morgon (efter ridpasset) ska munstegen på igen och jag ska kontrollera vad som hänt sedan i torsdags. I torsdags blev han ju sprutad intravenöst nu kommer han få dosen muskelärt istället så det är lite osäkert om dosen kommer ge tillräcklig effekt för att kunna undersöka honom, hoppas på det bästa.

Om en månad blir det nytt besök på Åby för fortsatt korrigering, och tills får jag göra mitt bästa för att hålla rent i munnen, funkar det bara att ge honom lugnande så att jag kan jobba med munstegen så har jag ju iaf bättre möjligheter att få till det.

2 kommentarer:

  1. Tur att han har dej som ägare och matte som orkar och vill kämpa på med hans tandproblem....många hade nog inte orkat(och säkert inte jag heller..)!Hoppas på att den muskulära dosen hjälper er tillräckligt så att du kan hålla efter på bästa sätt utan vetrinärer inkopplade i tid och otid!

    SvaraRadera
  2. Instämmer fullt med föregående talare att Ikaroz kan skratta sig lycklig som har dig som matte.. :) Långtråkigt har du i alla fall inte ;) // JM

    SvaraRadera