onsdag 4 augusti 2010

Lite bling-bling passar bra på Clara, uppdaterade Kieffertränset m lite glitter :)
I övrigt är det lugnt på hästfronten. Övar lite med Clara inför 3-års. Ikaroz har semester ännu, går bara och äter upp sig, stödfodrar nu med 1,5 kg havre, 2,5 kg luzern, 0,7 kg Hippo grov samt 7 dl betfor. Han har lagt på sig igen, skönt:)
Kommer nog ta hem honom inom en vecka, har vart skönt med betesperioden men saknar ändå pysslet i stallet.
Dags att komma i säng, hade nån idé om att ta vägen om stallet och olja in boxväggarna FÖRE jag åker till jobbet, väldigt trögt att komma upp på morgonen efter tre veckors sovmorgon har jag märkt, vi får väl se hur det går...

3 kommentarer:

  1. Kommer nog att bli tjusigt på Clara!

    SvaraRadera
  2. Har ett exakt likadant :-D Tappade Ikaroz väldigt mycket under betet? Har kvar buken men tappar rygg och hals och rumpa ? (Frågar för att jag ser samme tendens med min)

    SvaraRadera
  3. VK: Han tappar inte så mkt hals, som mest faller han ur nedanför/på sidorna av manken och baktill på rumpan. Han har lagt på sig nu igen så det var inte så svårt att rätta till, men nästa år ska jag stödfodra lite tidigare, i förebyggande syfte.

    SvaraRadera