söndag 29 augusti 2010

Knep & Knåp

Har bundit mig ett terapinät, om det är terapi för hästen eller den som gör nätet är dock högst oklart. Vitsen är ju iaf att de små maskorna, ca 4*4 cm gör att det tar längre tid att äta upp maten, vilket passar bra för glupsk ponny. Det var i alla fall ganska kul att knyta nätet, svårt var det inte heller och tog väl ungefär 1,5h att göra.

Och så bilden på nosgrimman som numera är lackad i högblank svart :)
Ikaroz känns fin att rida nu, filmade idag och ser dock att jag måste rida på mer framåt emellanåt. Känslan när man sitter på är inte riktigt så, men intrycket när man ser honom är att det saknas lite energi, det finns väldigt mkt att plocka fram om bara piloten kunde göra sitt jobb lite bättre...
Har fått sålt båda inridningssadlarna nu, skickar nr 2 i morgon, gött att få rensat lite bland grejerna (och få plats för nya roliga saker?)

Slutligen ett par klipp på Clara från treårstestet.


8 kommentarer:

  1. Wow, impad av hönätet. Hur gör man? Det enda med hösten som är rolig är när 'ni' bloggare ääntligen sätter igång hästarna igen så man får stilla sitt nyfikna jag med vad alla andra har för sig... och vilken start ni har haft sedan. ;-)

    SvaraRadera
  2. Här finns lite förklaring hur man knyter:
    http://svt.se/content/1/c8/01/52/16/58/fiskenat.pdf
    Nu är det iofs ett rakt nät och ingen "påse" Skillnaden blir i början, jag tog ett snöre på ca 30 cm, på detta knyter man ca 20 st dubbelvikta snören ca 3,4 m långa. Knyter därefter ihop det korta snöret till en ring och kan därefter börja knyta nätet efter beskrivningen :)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev!! Måste ju va kanonbra att plocka hö ur!

    SvaraRadera
  4. Fint hönätet blev :) och vad duktigt du sprang med Clara ;) ;) JM

    SvaraRadera
  5. nu har jag oxå fixat en blogg :D
    http://emmalindbergs.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Åh så fint hönätet blev! Jag, eller snarare Boss önskar sig ett sådant. Du vet att jag fyller år snart va? :-)

    SvaraRadera
  7. Hur har du gjort för att avsluta? den runda fina botten...
    //Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Botten på näten är där man börjar, avslutningen blir i öppningen på nätet :) Det är enkelt att göra men svårt att förklara i ord.... jag tog ett snöre på ca 30 cm, på detta knyter man ca 20 st dubbelvikta snören ca 3,4 m långa. Knyter därefter ihop det korta snöret till en ring (därav blir ju botten och hela nätet runt) Sen knyter man lagom stora maskor med "vanliga knutar" (http://www.morlandascoutkar.se/scoutfakta/knopar/dubbel-overhandsknop/)

      Radera