fredag 27 november 2009

Han lider av SIS!

Så var det dags för träning i Lysekil igen. Pernilla upppå honom och jag insåg snabbt att det inte är något fel på hästens framåtbjudning, jag förstår nu att han lider av SIS!! För er som eventuellt inte känner till denna vanliga diagnos kan jag berätta att det står för Skit I Sadeln. Som P sade, han "är ju på", det gäller bara att skruva upp honom lite :-)
Nåväl, efter att hon tryckt på de rätta knapparna i 5 minuter så var det en märkbar skillnad när jag satte upp igen. Mer fokus på att få honom mer mellan hand och skänkel, ha honom framför mig, rida rakt in mellan tyglarna. På med snärtigare skänkel innan han backar av. Enkelt va? :-)
P tyckte inte att jag blev hjälpt av sadeln, utan rekomenderade en.......childric. Mja, drömma går ju, den känns väl inte riktigt som en sadel för min plånbok, tyvärr...
Film kommer senare, har lite problem med uppladdningen.

3 kommentarer:

  1. haha, du vet väl att en Childeric får ALLA att höja sin ridning ett snätt.. =) =) Det borde den ta mig tusan, med tanke på priset!! //Torill som också suktar efter en Childeric

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! SIS - nä det tror jag inte. Det är ju faktiskt du som utbildat honom och lärt honom det han kan och har är ju supertrevlig. Alla behöver ju tips på vägen. Jag tyckte det såg super ut igår!

    Anna - The groom

    SvaraRadera
  3. Du har ju gjort ett fint jobb med honom, bara att fortsätta jobba på! Jag skulle vilja testa en sån där sadel nån gång, men skulle väl ändå aldrig ha råd...

    SvaraRadera