tisdag 1 september 2009

Utsatt för bedrägeri :-(

Hittade en Prestige hoppsadel till kanonpris och gjorde missen att betala sadeln före den skickades. Enligt säljaren var det såååå många intressenter så det var den som betalade först som fick sadeln. Började dock ganska snart ana ugglor i mossen. Några mail senare (från andra mailadresser) fick jag reda på att jodå, sadeln var kvar och hon ville göra affär - igen alltså, med en annan person...
Jäkligt trist att man inte kan lita på follk, brukar normalt vara mer försiktig men idag blev det en dyrköpt chansning:-(
Så morgondagen kommer att inledas med bankbesök och polisanmälan. Eftersom jag har hennes (eller honoms) kontonummer så är det nog en hyfsad chans att det ska gå att återtaga pengarna, hoppas jag...

6 kommentarer:

  1. De e då själva f-n!! "Henom" verkar ju inte speciellt smart som tur är. Hoppas det löser sig..

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Var med om nåt liknande med en County dressyrsadel för några år sedan, men som tur var hann jag inte sätta in pengarna. Andra satte ut annonser o varnade.
    Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  3. Nä fy f*n vad tråkigt :( hoppas du lyckas sätta dit den j'veln... *fräs*

    SvaraRadera
  4. Gå in på denna länk och får fler som läser din blogg =) http://www.viraltrafik.se/?Sophiep2

    SvaraRadera
  5. Jag har också precis blivit blåst på en sadel... Som givtevis är betald... Undra om det kan vara samma??

    Maila gärna: eklovets_@telia.com

    Mvh Mia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    jag blev lurad på ett rambo täcke. Har hört att hon lurar folk på sadelar oxå. Kan kanske va samma?? Mirre Mattsson mirres@live.se 0709565948
    Hör av er till mig i sådant fall nisse_ettan@hotmail.com
    Ni MÅSTE polisanmäla så dom får fast henne & vi kan få tillbaka pengarna!
    Mvh Madeleine Nylander

    SvaraRadera