fredag 4 september 2009

Ikaroz igång igen:-)

Testade att longera honom lite igår och då såg han helt fräsch ut igen!
Så idag blev det ridning igen efter drygt en veckas vila. Valde att rida 20 minuter på ridbanan eftersom jag ville kolla att det verkligen kändes 100 även på böjda spår, och det gjorde det :-)
Därefter tog jag Clara en promenad till ridbanan. Hon tyckte det var riktigt läskigt att gå på vägen, men följde i alla fall med. Kom på att jag inte frågat om hon öht är van vid trafik?
Eftersom jag hade linan på så passade jag på att börja introducera longering så smått. Hon är en rätt kaxig dam som svarade med att vid ett flertal tillfällen sparka bakut mot pisken i stället för att trava på framåt:-) Nåväl, efter viss övertalning så verkade poletten trilla ned. Nu ska hon bara få mysa ett par dagar och komma in i nya gänget, så tar vi en ny liten dust nästa vecka. Hon är väldigt duktig med att ta in ensam i stallet, går fint att binda upp och står även lungt i boxen, lite gnäggande till dom andra blir det, men hon är ändå cool:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar