måndag 8 juli 2013

Mac Gyver vart i farten... :)

Aldrig vart med om så mkt broms (största megasorten) som i år, usch! Hästarna står inne ca 5 timmar under dagen då det är olidligt i hagen, detta trots heltäckande insektstäcken och huvor. Täckena är hyfsat luftiga då de är lite stela i väven men jag skulle önska att de låg mindre an mot ryggen, funderar på att sy in typ tvättsvampar på undersidan täcket så det blir mer luft emellan, som det är nu biter de stora bromsen igenom....
Ytterligare ett försök att få väck bromsen är att jag knåpat ihop en bromsfälla, har precis satt upp den så vet inte om det funkar ännu. Ska skaffa en lite större boll dock då min blev lite mindre än orginalet.
1995 kr på Granngården

Inköpt material: 12 kr för badbollen...

3 kommentarer:

  1. Imponerande! MacGyver borde vara ditt andranamn ;)

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig fixare! Fungerar den då? Jag har läst om den på granngården och tyckte det lät lite otroligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller dom där största bromsarna som jag helst vill åt så kunde jag igår bevittna att de inte hada några problem att flyga åt sidan, å ta sig ut (fällan kan bara fånga insekter som bara kan lyfta "rakt upp". Funderar dock på att höja upp bollen och byta ut den vita plasten mot ngt mer genomskinligt så att hela bollen ändå syns, fortsättning följer...

      Radera