måndag 6 maj 2013

Träning

Kvällspass för Anna idag. Gul kändes till en början lite loj men kom igång efter lite uppvärmning. Jobbade med övergångar skritt- galopp-halt. Kräver mer samling i galoppen, måste bli kortare i kroppen, ta i mer bak. Öppnor och slutor /skänkelvikning längs långsidor, ett par diagonalslutor och skänkelvikningar, sistnämnda funkade riktigt fint idag, just skänkelvikning på diagonalen har varit en liten hang up hos mig...
Sjukt svettig efter passet:) A föreslog att vi skulle prova kandaret nästa träning, kul att hon tycker vi är redo:) På tal om detta nämnde jag att jag egentligen tänkt att ta nån form av lektion på en mer utbildad häst för att själv lära mig rida på kandar på en van häst, men tyvärr har ju detta inte blivit av. Fick då erbjudande att öva lite på hennes tävlingshäst som tävlat på GP-nivå, tackar man nej??? Nä! Det är ju lite av en dröm att få prova en sån häst!  Nu hade hon en del tävlingar framöver men jag hoppas det kan bli efter det :)

1 kommentar:

  1. Så spännande att få rida en GP-häst! Det klarar du säkert galant.:) /Marika

    SvaraRadera