måndag 1 april 2013

Träningspass Gundlebo

Tidigt träningspass kl 9 i morse. Skrattade för mig själv på vägen dit, vad består övriga trafiken av? Jo det är andra hästnördar med hästen på släp bakpå...
Nåväl, passet gick superbra, fick lite bakläxa på att jag måste hålla bättre ordning på vänster bog och höger bak, men när väl kroppsdelarna håller sig där dom ska så känns han jättefin. Lite tjorvigt med skänkelvikningarna då jag har svårt att hitta ett jämt flyt, tvärar gärna för mkt och tappar drivet framåt, ska fortsätta öva att rida omväxlande några steg åt sidan sedan några fram. Galopp med tre serpentinbågar, gick helt ok, övergångar galopp-skritt-galopp, samla, samla, börja kräva mer och tro på vad jag håller på med ...:) Anna tyckte att han hade utvecklats mkt i galoppen vilket såklart var kul att höra, jag känner ju själv att det börja hända grejer, ska fortsätta jobba honom i tömmen då jag är säker på att det är de jobbet som börjat ge resultat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar