måndag 25 april 2011

Nya beteshagar - ny stallplats?

Blivit lite tunt med uppdateringarna det sista, tiden flyger ju bara iväg och tusen grejer som ska hinnas med:)
Tränar på inför LA- debuten i helgen, ska bli riktigt kul att komma iväg. Finns mkt att fila på men det känns ändå som att vi är redo att pröva på klassen.
Nu börjar ÄNTLIGEN högerfattingar från skritt sitta, vågar inte riktigt tro det ännu för de har suttit väldigt långt inne, har hela tiden inte "satt sig" i fattningen utan krupit upp ur ramen och gärna tagit till ett par travsteg. Lossnade ju lägligt och man kan ju hoppas att han har lust att visa upp detta på söndag:)

Nu är årets "betesproblem" lösta. För min del blir det på två nya beten, båda med ridavstånd (15-30 min)från stallet, så det känns ok.
Värre är att jag till hösten står utan stall :( Stallägarens blivande sambo skall då använda stallet så det blir till att söka efter ett nytt ställe. Vill helst hyra på liknande sätt som nu, dvs hyra ett tomt stall utan service.
Å andra sidan så vet jag ju inte om jag ens har två hästar i höst, får vi inte ordning på Ikaroz tänder så står jag ju bara med 1 ponny, och då känns det som att något "eget" stall inte blir aktuellt.
Ja man får väl hålla iaf några dörrar öppna så får vi se hur det kan lösa sig. Ibland när man motvilligt tvingas till förändringar så kan det ju i slutändan trots allt visa sig vara en förändring till det bättre, så vem vet på nästa ställe kanske det finns både stall OCH stora hagar/bete :)

4 kommentarer:

  1. Va tråkigt att ni inte får stå kvar i stallet!Får hoppas att ni hittar ett lika bra stall och att du har 2 hästar kvar också!Vart e det du ska tävla någonstans?

    SvaraRadera
  2. MMCS, ja jag hoppas på det bästa:) Tävla ska vi göra i Grästorp!

    SvaraRadera
  3. Jag har en fullbox en ponnybox ledig i vårat lilla stall. Men det är kanske för långt för dig att åka. Ser inte riktigt var ni har stallet idag. Vi bor utanför Landvetter.
    //Anna

    SvaraRadera
  4. Anna: vad synd att det är så långt bort, det är nog typ 8 mil mellan oss... :)

    SvaraRadera