söndag 17 april 2011

Hollänska knoppar, hiss eller diss?


Holländska knoppar, hiss eller diss? Tyckte själv först att det var apfult, och funderade på hur snabbt jag skulle ändra mig :D Det är väl som med annat "mode", mkt som man först tycker är jättefult blir helt plötsligt snyggt (lagom till det inte längre är modernt då...:)
Nåväl, gjorde en snabbtest på Clara och tyckte nog att det klädde henne rätt så bra, nu blev ju själva knopparna ett hafsverk, men man ser ju ändå själva tanken- alltså ett fåtal tjocka bulliga knoppar. (oops stavade fel nu, första bokstaven i knoppar- det där höll på att bli riktigt lustigt:)))

Båda hästarna har gått jättefint senaste dagarna, särskilt nöjd med Clara....tills idag. Anna B var här och skulle idag prova henne. Jag var helt inne på att det inte skulle bli några problem öht, hon har gått superfint det sista, fina galoppfattningar, och övergångarna tar sig mer och mer. Men ack så fel man kan ha, efter typ 2 minuter ville inte ponnyn gå öht, stänger helt av och står som fastväxt. Hon har ju haft ett sånt här stadie tidigare, men det är ju för länge sedan överspelat, trodde jag. Men uppenbarligen skulle det testas lite vad det var för en ny pilot. Nu var det ju inte nån lätt uppgift att lösa för Anna, med en helt ny häst, så jag valde att sitta upp och ta igenom problemet, vilket hon glatt körde nu även med mig, travar fint på tills helt plötsligt tvärstopp vid utvalda ställen. Nåväl, när hon kom på bättre tankar igen så satt Anna åter upp och då funkade det fint, en sån lurig ponny!! Jag som igår kände mig helt färdig inför dressyrstarten om tre veckor fick lite kalla fötter idag, men vi får väl se kommande pass om det var nån tillfällig test pga pilotbytet, vilket jag iaf tror att det var.

4 kommentarer:

  1. Personligen så tycker jag nog att dom mindre knopparna e finast,men jag e nog lite som du där att lagom tills man vant sej så e dom ute,haha;)Ponnyer kan man aldrig va helt 100 på för dom tänker alldeles för mkt ibland,haha:)

    SvaraRadera
  2. Knopparna var väl inte i min smak ännu tycker väl bäst om många små;) Ja dessa ponnyston kan vara lite kluriga,men jag tror allt att det ska gå bra på tävlingen/ Isa

    SvaraRadera
  3. Jag håller på de små knopparna. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig med tiden...

    SvaraRadera
  4. Frasse visade se bättre ut med färre och större knoppar.. en klar fördel är ju att det går fortare att göra. =))

    SvaraRadera