torsdag 1 juli 2010

Planering Juli

Denna månad ska fokus läggas på att bygga styrka genom att utnyttja vad naturen har att erbjuda. Har tillgång till ett par riktigt bra kuperade gräsvägar. Han jobbas i svagt uppåtlut, låg och rund i ganska långsam jogg, tar rejält på rumpa och rygg.
Galoppen är också perfekt att jobba ute, fokus på att omväxlande rida arbetsgalopp/mellangalopp (åsså lite busgalopp emellanåt) Stubbar och läskiga saker vid sidan av vägen utgör perfekta inslag då vi får öva på att bibehålla galoppen trots att han blir spänd och tittig. Händer inget oförutsett så blir det nog ingen längre sammanhängande vila i sommar, kanske nån vecka här och var.
Hoppas komma iväg om ett par veckor och prova den där "childeric look a liken" (Santa Cruz Leopold) pratade med ÅF och på beskrivningen så låter det som den skulle kunna passa.
Hämtade ut schabraket igår och det var superfint, dock garnerat med ett antal flugbajsar (?) ett tiotal svartbruna prickar. Verkar gå bort vid tvätt men hade givetvis ingen lust att betala fullpris för detta. Fick ringt och dealat till mig att de skickar ett nytt till halva priset:-)) Trots att jag först blev sur att de skickat en vara som måste ha använts som typ visningsex, så känns det som att det i slutändan blev en bra affär.

4 kommentarer:

  1. Fy så dåligt att skicka ett bättre begagnat schabrak. Snyggt var det dock!

    SvaraRadera
  2. ja det var ju klantigt, men för min del blev det ju bara bra i slutändan, prickarna försvann vid tvätt:-)

    SvaraRadera
  3. Hittade hit då jag googlade på Leopold-sadeln. Blev det en sån sen? Kan du berätta lite om den för en som också har funderingar på en sån? :)

    SvaraRadera
  4. Tania: Jag har tyvärr inte fått tillfälle att prova den. Nu ar tyvärr hästen fallit ur lite muskulärt så jag känner att jag måste få upp honom igen innan jag provar den...

    SvaraRadera