torsdag 15 juli 2010

Lite träning på egen hand




Har haft hästarna hemma från betet ett par dagar och fick passa på att rida ett pass på ridbanan. Han kändes riktigt stark, stadig och samtidigt elastisk, skulle vilja krydda med ytterligare en skvätt energi, men jag tycker ändå att ridkänslan var över förväntan:)
Tränade Clara inför 3-års, vilket såg ut som rena katastrofen. Jag tyckte det kändes rätt ok men såg sedan på filmen att det ser ut som att det är JAG som ska visa upp mina gångarter, höga knälyft i slowmotion, med på släp har jag en ovillig ponny som knappt går fram....När vi springer på vägen går det dock mkt bättre då hon får mer framåtbjudning där.


5 kommentarer:

  1. Gör nog gott att få va på bete!Han ser så mkt stadigare ut nu än för ngr månader sedan:)

    SvaraRadera
  2. Han ser jättefin ut,du ska se att ponnyn följer dej fint när hon stått inne på natten och sedan kommer till nytt ställe,det kommer att gå jättebra tror jag.

    SvaraRadera
  3. Fin han är Ikaroz - gött att kunna vila sig i form :-) Undra om det kan funka för mig oxå :-)
    Vill gärna se FILMBEVIS på dig och Clara, eller ja speciellt Clara. Ser framför mig att det är något i stil med "Men doing dressage" http://www.youtube.com/watch?v=De0vL53EDgU :-)

    SvaraRadera
  4. Anna: Tja vilat har han ju iofs inte gjort ngt större i sommar, så jag tror kanske inte att det är receptet på att komma i form, men du kan ju prova :-))
    Den där filmen tror jag att jag avstår från att ladda upp faktiskt:))

    SvaraRadera
  5. Asså... jag vill ju också se Cissi med höga knälyft.. :-D

    SvaraRadera