torsdag 6 november 2014

Byxor m gelsits...

Får ingen ordning på skavet jag får vid mina sittben, går upp igen så fort jag rider mer än typ halvtimma på banan, gör sen riktigt ont ett par dagar, omöjligt att öht rida dagen efter :( Vill inte byta sadel igen då den ligger bra på hästen, dessutom hade jag inte dessa problem, annat än lite grann, när jag vägde mer, så jag tror det har mer med kroppen än sadeln att göra. Har väl ingen lust att bygga på med fett igen, så har beställt cykelbyxor m gelvaddering:) Ska även testa en gelpad på själva sadeln, nackdelen där är väl att den tar lite av storleken i sitsen så tänker att därför kanske byxorna blir bättre.
Ingen annan med detta problem??


1 kommentar:

  1. Jag hade periodvis elaka ridsår (främst när det var varmt), men även efter långa tävlingsdagar. Jag satta på Compeed plåster som fick sitta på några dagar. Funkade ganska bra...

    SvaraRadera