tisdag 26 november 2013

Onödigt arbete....

Så trött jag blir på mig själv, inser precis att jag helt i onödan i flera år hållt på och kokat vatten i vattenkokare för att kunna fylla på ute när det är kallt. Varför inte ta reda på om det behövs liksom??

Varmvatten ur kranen till hästar?

Well, ytterligare en tidsbesparing att se fram emot i vinter...
Har uppgraderat vattenkaret med mer isolering (balja nedsänkt i låda klädd invändigt med frigolit o i övrigt uppfyllt med spån)
Trots att jag inte isolerat locket ännu (som ska ligga på under natten) vilket bara är i tunn plast, så hade inte minsta ishinna bildats under natten, bra :)

2 kommentarer:

  1. Grattis! Betydligt billigare än min variant. Köpte en balja med elvärme för 2500:-. Hoppas den är värd sina pengar...hmm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att kompletera med en värmekabel, behövs en vääääääldigt lång elkabel ned till uttaget dock...

      Radera