tisdag 5 mars 2013

Sanslöst...


Jag bara undrar, är detta normalt?Nedanstående mailkonversation gällande några hästtäcken jag har på annons. Någon som begriper sista mailet??


hej är intresserad av att köpa dina tre ute täcken jag skall upp till 
 Lysekil helgen den 16-17/3 och då kan jag hämta täckena jag vill inte ha dem 
 skickade för jag vill göra affär mellan 4 ögon, hör av dig vid intresse


Hej!Ja det hade ju vart smidigt att få sålt alla till samma person så jag kan 
 hålla på dem om du lovar att komma den helgen :)Jag har ytterligare ett 
 fleecefodrat 145 täcke som jag inte hann lägga ut, men det kan du ju se när du 
 kommer.Hör av dig igen ang tid /vägbeskrivning (jag finns "åt rätt håll", dvs 
 på väg ut mot Lysekil :)


Lovar och lovar min far fyller och vi är bjudna på kalas.
 Vi åker upp på lördag eftermiddag och bör passera uddevalla runt 14-15 tiden
Annars har jag än väninna som bor utanför Uddevalla som kan hämta dem om du 
ger mig ditt nummer så kan hon ringa dig 


Hej igen!
Ja om det är möjligt att din väninna kan komma tidigare så jag blir av med täckena så vore det toppen!Hon kan ringa mig på 070-6444325



Desperat! D är ngt lurt med detta! Ja har beställt nya täcken






 




 

8 kommentarer:

  1. Jag brukar tycka att det tar så mycket energi att sälja begagnade grejer att jag oftast hellre ger bort dom :O finns så mkt jobbiga folk...

    SvaraRadera
  2. Men...vad är det med folk..?? Jag hade annons på min sadel för ett tag sen och hon frågade också om hon kunde få komma och hämta den. Ja visst, skrev jag i mejlet, var bor du någonstans? undrade jag. Då var jag plötsligt "otrevlig" och hon skulle minsann inte köpa sadeln av mig! Suck. Undrar hur dom vill att man ska skriva om man nu inte ska verka "otrevlig" el "skum"..? /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättekonstigt, kanske råkade vi ut för samma person :)

      Radera
  3. Låter som om jag haft tur hitills med mina affärer,men jag gör å andra sidan mest så som Emma här över skriver.....ger hellre bort dom så blir det minst bekymmer alt kastar för jag vet ju att "knäppgökar" orkar jag inte med så då får det hellre vara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja enklast är ju såklart att ge bort/slänga, men för min del anser jag mig inte ha råd att hiva iväg mer än 1000 kr, skillnad om det bara är nån smågrej, då är det ju inte värt besväret... :)

      Radera
  4. Hoppas vi kan ha "häst-pryl loppis" igen nu i vår i Jaktstugan så får vi kanske sålt lite grejer där. :) /Marika

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det verkar som någon driver med dig, det kan väl inte vara på riktigt? Carina

    SvaraRadera
  6. Jösses, helskum människa. :-O

    SvaraRadera